JA Europe palkitsi Etu-Töölön lukion

16.11.2017 2017Tiedote

Helsinkiläinen Etu-Töölön lukio palkittiin tänään ainoana suomalaiskouluna eurooppalaisella Vuoden yrittäjyyskoulu –palkinnolla, osoituksena merkittävästä työstä yrittäjyyskasvatuksen parissa Suomessa.

Nuori Yrittäjyys ry:n eurooppalainen kattojärjestö JA Europe jakoi vuosittaiset The Entrepreneurial School (TES) Awardsit nyt kolmatta kertaa. Kaikkiaan palkittavia kouluja oli 15 – yhtä monesta eri maasta.

Etu-Töölön lukiossa nuorilla on valittavana 14 kurssia yrittäjyyttä. Lukuvuoden aikana koulussa on mahdollisuus osallistua moniin erilaisiin tapahtumiin ja leireihin, jotka kaikki ovat sidoksissa yrittäjyyteen. Koulu käyttää aktiivisesti Nuori Yrittäjyys –ohjelmia. Etu-Töölön lukio on solminut monenlaisia verkostoja kuten yhteyksiä ulkomaisiin kouluihin erilaisten yhteisprojektien tiimoilta.

TES Awards –palkinnot jaettiin Tallinnassa, jossa on ollut tällä viikolla käynnissä iso JA Europen organisoima kansainvälinen yrittäjyyskasvatuksen seminaari. Palkintogaala liittyy Switch on Europe –hankkeeseen, jossa tavoitteena on saada jokainen eurooppalainen nuori saamaan oikea työelämä- tai yrittäjyyskokemus jo peruskoulun aikana http://switchoneurope.org/

Nuori Yrittäjyys ry on voittoa tavoittelematon yhdistys. Se tarjoaa 7–25-vuotiaiden nuorten yrittäjyysasennetta, työelämätaitoja ja taloudenhallintaa tukevia ohjelmia, jotka toteutetaan kouluissa osana opetusta.

JA Europe on Euroopan suurin yrittäjyyskasvatusohjelmia tarjoava verkosto. Taloudenhallintaa, työelämätaitoja ja yrittäjämäistä asennetta opettavissa ohjelmissa idea on tekemällä oppien. Näissä ohjelmissa on vuosittain yli 3,5 miljoonaa nuorta 40:ssä maassa ympäri Eurooppaa.

Seuraavaksi
Nuori Yrittäjyys ry palkittiin Sofiassa