skip to Main Content

Nestlé Needs YOUth -tilaisuus tarjosi opiskelijoille mahdollisuuden innovoida

DISCOVER YOUR  TALENT! Euroopan ammattitaitoviikon kunniaksi Nuori Yrittäjyys ry, Nestlé ja AmCham Finland järjestivät yhdessä Smart-UP Challenge -innovointitapahtuman ammatillisen koulutuksen opiskelijoille. Kyseessä oli ensimmäinen Nestlé Needs YOUth -tapahtuma Suomessa. Tapahtuman avasivat Nestlé Nordics toimitusjohtaja Michiel Kernkamp ja Norbert Schöbel Euroopan komissiosta.

Kansainvälisiä verkostoja, uusia taitoja, intensiivistä työskentelyä ja hienoja ideoita – kaikkea tätä tarjosi aamupäivän mittainen Smart-UP Challenge. Joukko Business College Helsingin kansainvälisiä opiskelijoita kutsuttiin AmCham Finlandin tiloihin kuulemaan Nestlén toiminnasta ja suunnittelemaan sekä pitchaamaan uusia ideoitaan Nestlélle. Nuori Yrittäjyys ry järjesti ja fasilitoi tapahtuman, joka tarjosi opiskelijoille syväsukelluksen innovoinnin ja yrittäjyyden maailmaan.

Opiskelijat saavat tällaisissa tilaisuuksissa tuntumaa työelämään, mistä on heille hyötyä tulevaisuudessa.  On hienoa, että saamme tarjota eri yritysten, tällä kertaa Nestlén kanssa nuorille tärkeitä työelämätaitoja, sanoo Nuori Yrittäjyys ry:n toiminnanjohtaja Virpi Utriainen.

Tapahtuma käynnistyi AmChamin esittelyllä ja sen jälkeen tutustumalla Nestlén toimintaan kuulemalla Nestlé Nordics toimitusjohtajan, Michiel Kernkampin ja Suomessa työskentelevän Aki Welanderin uratarinat. Tämän jälkeen opiskelijoille annettiin Smart-UP Challenge, joka haastoi heidät miettimään uusia, toteuttamiskelpoisia ideoita Nestlén toimintaan. Opiskelijat työskentelivät tiimeissä muutaman intensiivisen tunnin ajan ja pääsivät sen jälkeen esittämään ideansa myyntipuheiden muodossa Nestlén asiantuntijapaneelille.

Tiimit olivat erinomaisesti tunnistaneet erilaisia kuluttajien ongelmia, joihin Nestlé voisi olla kehittämässä ratkaisuja. Tiimien ehdotuksiin kuului mm. uusia kasvipohjaisia tuotteita, ajatuksia Nestlén yritysbrändin vahvistamiseksi ja uusia palveluita ikäihmisille ja lapsiperheille. Asiantuntijapaneeli oli vaikuttunut siitä, kuinka opiskelijat sisäistivät haasteen lyhyessä ajassa ja pystyivät tunnistamaan liiketoimintamahdollisuuksia ja kehittämään uusia idea-aihioita.

Tapahtuma kokosi joukon opiskelijoita kehittämään uusia ideoita. Kuva: Pyry Juutilainen, Merkuvani

Nestlén Alliance For YOUth -yhteistyöohjelma

Nestlé aloitti nuorille erilaisia työmahdollisuuksia tarjoavan Alliance For YOUth -ohjelman vuonna 2014 ja ohjelmaan on osallistunut 340 yritystä ja yhteistyökumppania. Nuorille on tarjottu Euroopan, Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan alueella 1100 oppisopimuskoulutuspaikkaa. Ohjelma on tarjonnut myös yli 215 000 työpaikkaa, oppisopimuskoulutusta ja harjoittelujaksoa nuorille viimeisen kolmen vuoden aikana eri puolilla maailmaa.

Nestlé tekee yhteistyötä ’Alliance for YOUth’ -kumppaneidensa kanssa innovatiivisissa projekteissa, joilla edistetään oppisopimuskoulutusta ja nuorten työllisyyttä. Ohjelman tavoitteena on tarjota 230 000 työpaikkaa ja koulutusmahdollisuutta nuorille vuosien 2017-2020 aikana.

Back To Top