Talouskriisi koettelee nuoria. Työkokemusta voi olla vaikea kartuttaa, kun yritykset vähentävät henkilöstöään. [email protected] -kampanjan avulla pyritään luomaan yhteyksiä nuorten ja pk-yritysten välille.
Nuoret ovat monille yrityksille tärkeitä, sillä he ovat innovatiivisia ja energisiä sekä täynnä uusia ideoita. Suomessa 15–24-vuotiaiden nuorten työttömyysaste oli vuoden 2011 syyskuussa 16,8 prosenttia.
[email protected] -kampanja pyrkii kasvattamaan tietoisuutta nuorissa olevasta potentiaalista. Yhteiskunnallisellakin tasolla on tärkeää, että nuorille on tarjolla erilaisia mahdollisuuksia työelämässä myös jatkossa.
Kaikista suomalaisista yrityksistä noin 99 % on pieniä tai keskisuuria yrityksiä. Ne ovat merkittäviä työllistäjiä, vaikka nuoret ovat kiinnostuneita suurista yrityksistä.
[email protected] käynnistettiin eurooppalaisilla työpaikkamessuilla Budapestissa huhtikuussa 2011. Se on osa EU:n Nuoret liikkeellä -hanketta.
Lue lisää kampanjasta Euroopan komission nettisivuilta.
Katso videolta miksi ruotsalainen pk-yritys Navan Design on kiinnostunut nuorista työntekijöistä:
[su_youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=7OrVOTX1KNU”]