Raikasta designia ja kekseliästä someilua: näin NY-yritykset mainostavat

Nuoret ovat NY Vuosi Yrittäjänä -ohjelmassa toteuttaneet jälleen upeita graafisia ilmeitä ja monipuolisia verkkopalveluja.

Parhaat NY Vuosi Yrittäjänä -ohjelmassa toteutetut graafiset ilmeet ja internet-kokonaisuudet valittiin viime viikolla, voittajiin voit tutustua Ny-yritys.fi-verkkoportaalissa.

Kilpailuihin osallistui myös muita hyviä töitä. Vai mitä mieltä olet näistä yhdeksäsluokkalaisten ja toisen asteen opiskelijoiden NY-yritysten graafisista ilmeistä:

NY_ilmeet_iso

Somessa markkinoidaan muun muassa videoilla ja Instagramin avulla

Verkkomarkkinoinnissa NY-yritykset osaavat hyödyntää monipuolisesti nettisivuja, videoita, blogeja ja muuta sosiaalista mediaa. Facebookin käyttö on yleistä, ja myös muita some-palveluja käytetään.

Lukuvuoden parhaimpina internet-kokonaisuuksina palkittiin perusasteella Arjen Sankaripalvelut NY ja toisella asteella Puumuotoilu OV Väisänen NY, joiden verkkopalvelut olivat kokonaisuutena valmiimmat ja joiden kokonaisuuksista löytyi muun muassa verkkokauppa ja blogi, Instagramin hyödyntäminen referenssikuvien esittelyssä ja YouTuben hyödyntäminen opetusvideon jakamisessa.

webvoittajat14

Myös muilla NY-yrityksillä oli some hallussa. Esimerkiksi mäntsäläläinen Löytöretki NY on laittanut itse tekemistään tuotteistaan tuotekuvat Instagramiin:

loytoretki_web

Ilmakuvausta pienoishelikopterilla tekevä mustasaarelainen MiikisRC UF puolestaan on laittanut kuvaamiaan videoita YouTubeen:

miikis_web

Monet NY-yritykset saavat näkyvyyttä blogeilla, kuten esimerkiksi tapahtumia järjestävä LATE Vaasa:

late_blog

Myös kohderyhmän huomioon ottaminen verkkopalveluissa on tärkeää, ja LahtiPro NY tarjoaakin elämysmatkailupaveluita myös venäjäksi ja kiinaksi:

lahtipro_web

Lue lisää NY Vuosi yrittäjänä -ohjelmasta

Ny-yritys.fi -portaali