Youth@Work -kampanja tavoittelee nuoria työnhakijoita

Talouskriisi koettelee nuoria. Työkokemusta voi olla vaikea kartuttaa, kun yritykset vähentävät henkilöstöään. Youth@Work -kampanjan avulla pyritään luomaan yhteyksiä nuorten ja pk-yritysten välille.

Nuoret ovat monille yrityksille tärkeitä, sillä he ovat innovatiivisia ja energisiä sekä täynnä uusia ideoita. Suomessa 15–24-vuotiaiden nuorten työttömyysaste oli vuoden 2011 syyskuussa 16,8 prosenttia.

Youth@Work -kampanja pyrkii kasvattamaan tietoisuutta nuorissa olevasta potentiaalista. Yhteiskunnallisellakin tasolla on tärkeää, että nuorille on tarjolla erilaisia mahdollisuuksia työelämässä myös jatkossa.

Kaikista suomalaisista yrityksistä noin 99 % on pieniä tai keskisuuria yrityksiä. Ne ovat merkittäviä työllistäjiä, vaikka nuoret ovat kiinnostuneita suurista yrityksistä.

Youth@Work-kampanja käynnistettiin eurooppalaisilla työpaikkamessuilla Budapestissa huhtikuussa 2011. Se on osa EU:n Nuoret liikkeellä -hanketta.

Lue lisää kampanjasta Euroopan komission nettisivuilta.

Katso videolta miksi ruotsalainen pk-yritys Navan Design on kiinnostunut nuorista työntekijöistä: